Vivim en una societat hipersexualitzada que pretén obligar-nos a viure la nostra sexualitat no en benefici propi (ja sigui individual o colectiu) sinó com un mitjà per a aconseguir l'aprovació aliena. I seria divertit, si no fos desconsolador, i absurd que tothom visqui intentant aconseguir l'aprovació aliena, perquè aleshores no hi ha ningú gaudint ni de la pròpia ni de l'aliena...
"Double edged" i "Heaven is IN you"
Oli sobre tela
Aquestes dues obres formen part d'una mateixa reflexió.
Double Edged o Doble Tall és una obra que vaig fer mentre reflexionava en el doble tall de la femeneitat sexual i seductora.
En l'obra s'observa una sabata groga amb un taló molt alt, esquitxada i plantada al mig d'un bassal vermell, potser de sang, potser d'esmalt d'ungles provinent del flascó esmicolat pel taló.
És el taló, com a símbol de la sexualitat i seducció femenines, una eina que ens eleva i empodera o que pel contrari ens sotmet i objectivitza???
La sabata ha sigut la víctima en aquest escenari? o potser ha sigut l'arma blanca que ha dit prou i ha executat el crim?
El debat intern durant el procés d'aquesta obra em va portar a la següent "Heaven is IN you" que funciona a manera de resposta.
La línia que separa l'empoderament de la submissió segurament sigui no en el missatge ni en l'emissari sinó en el destinatari.
Vivim en una societat hipersexualitzada que pretén obligar-nos a viure la nostra sexualitat no en benefici propi (ja sigui individual o colectiu) sinó com un mitjà per a aconseguir l'aprovació aliena. I seria divertit, si no fos desconsolador, i absurd que tothom visqui intentant aconseguir l'aprovació aliena, perquè aleshores no hi ha ningú gaudint ni de la pròpia ni de l'aliena...
En l'obra podem veure un fons blanc i un cercle vermell traçat al terra. Aquí dins! dicta la societat, sigues puta, ben puta però dins, del cercle marcat, la teva sexualitat fora del cercle és inacceptable! Dins el cercle s'erigeix una mà blanca que tot i les restriccions sembla haver aconseguit tastar per ella mateixa el plaer de la seva pròpia sexualitat, sembla haver tocat el cel amb els dits. D'aqui el títol "heaven is IN you" "el cel és EN(dins) tu"
La línia que separa l'empoderament de la submissió segurament sigui no en el missatge ni en l'emissari sinó en el destinatari.
Vivim en una societat hipersexualitzada que pretén obligar-nos a viure la nostra sexualitat no en benefici propi (ja sigui individual o colectiu) sinó com un mitjà per a aconseguir l'aprovació aliena. I seria divertit, si no fos desconsolador, i absurd que tothom visqui intentant aconseguir l'aprovació aliena, perquè aleshores no hi ha ningú gaudint ni de la pròpia ni de l'aliena...
En l'obra podem veure un fons blanc i un cercle vermell traçat al terra. Aquí dins! dicta la societat, sigues puta, ben puta però dins, del cercle marcat, la teva sexualitat fora del cercle és inacceptable! Dins el cercle s'erigeix una mà blanca que tot i les restriccions sembla haver aconseguit tastar per ella mateixa el plaer de la seva pròpia sexualitat, sembla haver tocat el cel amb els dits. D'aqui el títol "heaven is IN you" "el cel és EN(dins) tu"
La resta de dibuixos a carbonet són estudis acadèmics, exercicis del natural que m'han portat a aconseguir el nivell tècnic, d'observació i projecció per a poder fer les altres obres, que per cert són les primeres a l'oli que he fet mai :)
Tot i tractar-se d'estudis acadèmics és inevitable reflexar també la mirada pròpia, tant en la temàtica triada, com en el focus i en el llenguatge expressiu.
Tot i tractar-se d'estudis acadèmics és inevitable reflexar també la mirada pròpia, tant en la temàtica triada, com en el focus i en el llenguatge expressiu.
Alba - retrat del natural - Carbonet sobre paper blanc |
Lady Raccoon (cap de guix mirant avall) - Còpia del natural - Carbonet i Creta blanca sobre paper entonat |
Calavera- Còpia del natural - Carbonet i Creta blanca sobre paper entonat |
Francesc i Ma Rosa - Còpia a partir de foto - Carbonet sobre paper blanc |
Natàlia- Long Pose del natural - Carbonet sobre paper blanc |
Tors- Còpia del natural - Carbonet sobre paper blanc |
David - Long Pose - Carbonet i Creta blanca sobre paper entonat
Laia González Aragonès (Badalona, 1986).Llicenciada en Belles
Arts a la Universitat de Barcelona, continua ampliant la seva formació a
Barcelona Academy of Art.
Formada també musicalment en arranjaments i composició Jazz. al Taller
de Músics de Barcelona; piano modern i combo a l'Escola de Música
Moderna de Badalona (EMMB), i piano i grau mig de veu al Conservatori
de Badalona.
La seva trajectòria artística l'ha portat a terme en l'àmbit docent,
ensenyant piano, llenguatge musical, dibuix i portant la direcció de
corals infantils. Actualment, n' és la fundadora del Centre artístic i
cultural “El TRAÇ” a Monistrol de Montserrat. Negoci autònom que
dirigeix i on treballa com a professora de música, coral, piano i art.
EXPOSICIONS
- “El Paper de l’Art”, exposició col•lectiva, Maig 2015. MEAM,
Barcelona.
- “Mostra de Jordi Díaz Alamà i la Barcelona Academy of Art”, exposició col•lectiva,Febrer i Març 2015.
La Destil•leria, Mataró.
- “Barcelona Academy of Art First Generation Alumni Show”, exposició col•lectiva, Octubre 2014.
MEAM, Barcelona.
- Col•laboració a l’exposició de Richard Mc Donald, Abril 2014. MEAM, Barcelona.
- “XXII Premi Joan Vilanova, exposició col•lectiva, Gener 2014, El Casino de Manresa.
- “Artistes de Monistrol”, exposició col•lectiva, 2013-2016 Monistrol de Montserrat
- “4 women” exposició col•lectiva , Gener 2012. Club del Vino, Barcelona.
- “IV Premio de Pintura Menarini”, exposició col•lectiva, 2006. Museu de Badalona.
- “Suburbe”, exposició col•lectiva, 2005. El Refugi, Badalona
- “Suburbe exposició col•lectiva, 2005. TPK, L’Hospitalet del Llobregat
- “Suburbe”, exposició col•lectiva, 2005. Torre Balldovina, Santa Coloma de Gramanet
websites: www.laiagonzalez.com
|
0 Comentaris